2021 - 2025 рр. - комплексна науково-дослідна тема кафедри «Підготовка майбутніх учителів в умовах варіативності початкової освіти» (держреєстраційний № 0121U110223).
Проблеми, що досліджуються викладачами кафедри початкової освіти:
- Підготовка майбутніх учителів до застосування сучасних технологій навчання на уроках мови і читання в умовах варіативності початкової освіти (канд. пед. н., доц. Лада ЧЕМОНІНА).
- Упровадження кращих зарубіжних і вітчизняних традицій мовно-мовленнєвої підготовки майбутніх учителів початкової школи (канд. пед. наук, доц. Ольга ПОПОВА).
- Підготовка майбутніх учителів до викладання інформатики в умовах варіативності початкової освіти (канд. пед. н., доц. Марина НЕСТЕРЕНКО).
- Удосконалення системи підготовки вчителів мистецтва в умовах варіативності освітніх програм та використання штучного інтелекту для навчання в початковій освіті (ст. викл. Ольга КАЧЕРОВА).
- Методико-математична підготовка майбутніх учителів в умовах варіативності початкової освіти (ст. викл. Тетяна МУХІНА).
- Методична підготовка майбутніх учителів початкової школи до викладання інтегрованого курсу "Я досліджую світ" в умовах варіативності початкової освіти (ас. Тетяна ФАТЬЯНОВА).
“Нові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики” — щорічна всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція, організаторами якої є викладачі кафедри початкової освіти.
На кафедрі початкової освіти працюють студентські гуртки з проблем упровадження сучасних навчальних технологій початкової освіти.
Науково-практичний гурток «Проблеми безперервної мовної освіти».
Науковий керівник – Лада ЧЕМОНІНА, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри початкової освіти.
Мета: ознайомлення здобувачів вищої освіти із новітніми, нестандартними естетичними концепціями світової візуальної культури 21 століття; опановування практичними вміннями в абстрактному живописі для власної творчої діяльності та керівництва художньо-естетичною діяльністю дитини молодшого шкільного віку.
Здобутки членів гуртка є різноманітними: набуття практичного досвіду викладання предметів мовно-літературної освітньої галузі в початковій школі, виконання ролі спікера під час проведення онлайн-заходів, обговорення медіапродукції з метою формування медіаграмотної особистості здобувача освіти, підготовка до участі у всеукраїнських наукових конференціях та всеукраїнських олімпіадах зі спеціальності 013 Початкова освіта.
Науково-практичний гурток «Креативна творчість»
Науковий керівник – Ольга КАЧЕРОВА, старша викладачка кафедри початкової освіти.
Мета: ознайомити студентів із новітніми, нестандартними естетичними концепціями світової візуальної культури 21 століття; оволодіння студентами практичними вміннями в абстрактному живописі для власної творчої діяльності та керівництва художньо-естетичною діяльністю дитини молодшого шкільного віку.
Наукова та навчально-методична література:
 |
Нестеренко М. Підготовка майбутніх педагогів до моделювання уроку в нових реаліях: здобутки та виклики сьогодення : монографія. Київ : ФОП Самченко А.М., 2024. 286 с.
У монографії презентовано підготовку майбутніх учителів початкових класів до моделювання уроку в умовах зміненої реальності. Проаналізовано сучасні ознаки функціонування початкової освіти, зокрема її варіативність і визначено її переваги для всіх суб’єктів освітнього процесу, досліджено історичні детермінанти еволюції моделей уроку, що мали вплив на сьогодення, схарактеризовано ключові трансформаційні зміни в професійній підготовці майбутніх учителів до моделювання уроку в початковій школі
Представлено авторську модель підготовки майбутніх учителів початкової школи до моделювання уроку в нових умовах функціонування початкової освіти, описано педагогічні умови та поетапність її реалізації в системі педагогічних закладів вищої освіти. Деталізовано сутність проєктувально-моделювальної компетентності як орієнтиру та результату професійної підготовки майбутніх учителів до моделювання уроку
Монографія призначена для науковців, викладачів, здобувачів закладів вищої освіти педагогічного спрямування та вчителів початкової школи.
|
 |
Підвищення якості професійної підготовки майбутніх фахівців початкової освіти: колективна монографія. Мелітополь, 2020. 368 с.
Пропонована наукова праця містить узагальнені результати досліджень колективу науковців катедри початкової освіти факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету в галузі підвищення якості професійної підготовки майбутніх фахівців початкової освіти.
Колективна монографія розрахована на науковців, викладачів, аспірантів, студентів ЗВО, педагогічних працівників, усіх, хто цікавиться дослідженнями в царині підготовки майбутніх фахівців початкової освіти.
|
 |
Чемоніна Л.В. Наступність і перспективність вивчення словотвору української мови в початковій і основній школі: монографія. Бердянськ: БДПУ, 2012. 209 с.
Монографію присвячено актуальній проблемі безперервної мовної освіти школярів.
У роботі представлені психолого-педагогічні і лінгводидактичні засади забезпечення наступності і перспективності під час вивчення словотвору української мови в початковій і основній школі. Уперше науково обґрунтовано, розроблено й експериментально перевірено дослідну методику опрацювання морфеміки і словотвору в початковій і основній школі на уроках української мови (з урахуванням загальнодидактичних принципів наступності і перспективності).
Книга буде корисною для викладачів і студентів педагогічних ЗВО, учителів початкової школи і вчителів-словесників ЗЗСО, а також може бути використана під час удосконалення навчальних програм, підручників, методичних посібників.
|