Запрошуємо всіх небайдужих долучитися та підтримати розвиток молодіжної культури, науки і спорту Запорізького регіону
Як окремий структурний підрозділ кафедра теорії та методики початкового навчання (нині – початкової освіти) створена в 1999 р. До того часу викладачі-методисти майже 40 років здійснювали підготовку майбутніх учителів початкової школи, працюючи на різних кафедрах (української мови, математики, природничих дисциплін тощо). Професіонали з високою академічною культурою заклали ключові принципи організації освітнього процесу, методичної та наукової роботи, якими кафедра керується й дотепер.
У 2008 році кафедру очолила докторка педагогічних наук, професорка, заслужена працівниця освіти України Людмила Коваль – послідовниця ідей та високих стандартів професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів, закладених академіком Олександрою Савченко. Під керівництвом Людмили Коваль науково-педагогічні працівники активно оновлювали навчальні плани з урахуванням сучасних тенденцій початкової освіти, запроваджували компетентнісний підхід та інноваційні технології, налагоджували активну співпрацю з іншими закладами вищої освіти України, що сприяло обміну досвідом, виконанню спільних наукових проєктів та підвищенню якості професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів. Значна увага приділялася формуванню кадрового потенціалу, зокрема протягом 2015-2020 рр. склад кафедри поповнився молодими кандидатами педагогічних наук, які досліджували актуальні проблеми професійної освіти. З 2017 року організовується і проводиться щорічна Всеукраїнська науково-практична конференція «Нові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики», яка стала майданчиком для обговорення теоретиками та практиками ключових питань фахової підготовки педагогів.
У 2023-2025 рр. керівництво кафедрою здійснювала кандидатка педагогічних наук, доцентка Лада Чемоніна. Це був надзвичайно складний період, коли Бердянський державний педагогічний університет було тимчасово переміщено, а освітній процес довелося організовувати за допомогою технологій дистанційного навчання. Незважаючи на всі виклики, діяльність кафедри було скоординовано та адаптовано до нових реалій: упроваджувалися сучасні формати взаємодії зі здобувачами, колегами та стейкхолдерами (гостьові лекції, онлайн-воркшопи з учителями-практиками тощо); оновлювалися освітні компоненти та розроблялися вибіркові навчальні дисципліни; викладачі підвищували кваліфікацію, а здобувачі отримали дидактичні матеріали та технічні засоби в межах співпраці БДПУ з фондом The LEGO Foundation.
З лютого 2025 року завідувачкою кафедри початкової освіти призначено кандидатку педагогічних наук, доцентку Марину Нестеренко.
Навчально-методична та наукова робота на кафедрі здійснюється за високими стандартами якості Бердянського державного педагогічного університету. Викладачі впроваджують інноваційні методи та форми навчання, імплементують кращі європейські практики організації освітньої діяльності.
Досліджуючи комплексну науково-дослідну тему «Підготовка майбутніх учителів в умовах варіативності початкової освіти» (держреєстраційний № 0121U110223)», науково-педагогічні працівники кафедри є активними учасниками міжнародних, всеукраїнських і регіональних науково-практичних конференцій; публікують результати своїх розвідок у фахових журналах категорії «Б», а також у престижних міжнародних виданнях, що входять до баз даних Scopus та Web of Science. Важливим досягненням стало долучення до виконання наукового проєкту молодих учених «Інтегрований підхід до професійної підготовки STEM-орієнтованих педагогів: синергія наукоємних і цифрових технологій» (2024-2026 р., держреєстраційний № 0123U105357, керівник – доцентка Марина Нестеренко), що фінансується за рахунок коштів державного бюджету.
Науково-педагогічні працівники кафедри постійно дбають про надання якісних освітніх послуг здобувачам, допомагають їм творчо реалізуватися. Активність колективу кафедри початкової освіти, його потужний інтелектуальний потенціал, відповідальність і працьовитість, помножені на оптимізм та доброзичливість, сприяють ефективній організації інноваційного та доступного процесу підготовки майбутніх учителів початкових класів.