Запрошуємо всіх небайдужих долучитися та підтримати розвиток молодіжної культури, науки і спорту Запорізького регіону
2022-2026 рр. – комплексна науково-дослідна тема кафедри «Формування готовності здобувачів вищої педагогічної освіти до інноваційної діяльності» (держреєстраційний № 0122U200234), результати якої публікують у підручниках, навчальних посібниках, наукових і навчально-методичних збірниках, що входять до переліку фахових наукових видань України та наукометричних баз Scopus та/або Web of Science.
Проблеми, що досліджуються викладачами кафедри педагогіки:
«Формування готовності до інноваційної професійної діяльності майбутніх фахівців: теорія і практика» ‒ щорічна всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція, організаторами якої є викладачі кафедри педагогіки.
![]() |
Формування особистості в освітньому процесі : теорія і практика : колективна монографія / за ред. І. Барбашової, Л. Ярощук. Мелітополь : Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2022. 224 с.
У колективній монографії презентовано результати дослідження актуальних проблем повної загальної середньої та вищої освіти, підготовки майбутніх фахівців освітньої галузі. Видання адресоване науковим, науково-педагогічним і педагогічним працівникам, здобувачам вищої та післядипломної освіти, стейкхолдерам освітньої діяльності.
|
![]() |
КОВАЛЬ Л., ПЕТРИК К. Інтерактивна навчальна взаємодія в координатах розвитку професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи : монографія. Мелітополь : Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2021. 266 с.
У монографії викладено методологічний аспект підготовки майбутніх учителів початкової школи до організації інтерактивної навчальної взаємодії учнів, охарактеризовано базові поняття дослідження, розкрито сутність та структуру готовності майбутніх учителів початкової школи до організації інтерактивної навчальної взаємодії учнів як результату професійної підготовки до інноваційної діяльності. Представлено авторську модель підготовки майбутніх учителів початкової школи до організації інтерактивної навчальної взаємодії учнів та описано педагогічні умови її реалізації. Обґрунтовано поетапність підготовки майбутніх учителів початкової школи до організації інтерактивної навчальної взаємодії учнів у системі педагогічних закладів вищої освіти. Монографія призначена для науковців, викладачів, здобувачів закладів вищої освіти педагогічного спрямування та вчителів початкової школи.
|
![]() |
LISINA L. Adult as person a subject of education throughout his/her life. Conceptual principles of regional educational policy: monograph : / under the general editorship of Serhii Pryima. Warsaw : Publishing office of Warsaw University of Humanities, 2018. P. 55–88
The monograph describes the conceptual foundations of regional educational policy, objectified in the theoretical description of the main approaches, principles, conditions to implement the lifelong learning concept as a factor of regional development. The basic prerequisites for the development of lifelong learning concept in the world and the socio-economic results of its implementation are analyzed. The peculiarities and specifics of lifelong learning, education of adults as a part of it in the conditions of regional development (national and foreign experience) are described. The psychological peculiarities of personality development in adulthood as well as professional development of personality at different stages of adolescence are characterized. The role of non-formal adults education as a factor of learning regions development as well as mechanisms of the city development and implementation of the concept is highlighted. The results of sociological research of cultural and educational needs of Zaporizhzhya regionʹs residents and their level of satisfaction are interpreted.
|
![]() |
Актуальні проблеми формування особистості в навчально-виховному процесі освітніх закладів: кол. монографія / за ред. Попової О. І. Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2016. 336 с.
Колективна монографія репрезентує результати наукових розвідок актуальних проблем початкової освіти та підготовки фахівців для цієї галузі. Видання буде корисним для науковців, студентів та викладачів вишів, педагогів-практиків.
|
![]() |
ТОЛКАЧОВА А. С. Формування комунікативної компетентності учнів молодшого шкільного віку в позаурочній діяльності шкіл-інтернатів: теорія і практика : монографія. Бердянськ : Видавець Ткачук О. В., 2015. 216 с.
У монографії уточнено сутність поняття «комунікативна компетентність» та її структуру стосовно учнів молодшого шкільного віку шкіл-інтернатів; визначено специфіку формування комунікативної компетентності молодших школярів у позаурочній діяльності шкіл-інтернатів; розроблено критерії, показники та виявлено рівні сформованості комунікативної компетентності; обґрунтовано та експериментально перевірено педагогічні умови формування комунікативної компетентності учнів молодшого шкільного віку в позаурочній діяльності шкіл-інтернатів.
|
![]() |
ЩЕРБАКОВА Н. Формування пізнавальної самостійності підлітків : теорія та практика : монографія. Бердянськ : ФО-П Ткачук О. В., 2014. 224 с.
Монографію присвячено проблемі формування пізнавальної самостійності учнів підліткового віку. У ній на основі аналізу джерельної бази розглянуто сутність і структуру пізнавальної самостійності, визначено педагогічні умови формування пізнавальної самостійності учнів та прослідковується їх вплив на удосконалення навчального процесу в школі. Видання буде цінним для викладачів, учителів, студентів, аспірантів вищих педагогічних навчальних закладів гуманітарного спрямування.
|
![]() |
ЛІСІНА Л. О. Підготовка вчителя в системі післядипломної педагогічної освіти до конструювання навчальних технологій : теоретико-методологічний аспект : монографія. Запоріжжя : ТОВ «Плюс 73», 2011. 472 с.
У монографії запропоновано новий підхід до розв’язання комплексної соціально-педагогічної проблеми підготовки вчителів в післядипломній педагогічній освіті до створення навчальних технологій. Послідовно висвітлені психологічні, дидактичні та організаційно-методичні умови підготовки вчителів до конструкторської діяльності; здійснено змістовний аналіз термінологічного поля дослідження і на цій основі виявлено специфіку конструювання навчальних технологій. У роботі обґрунтовано концептуальні засади і представлено модель підготовки вчителів до конструювання навчальних технологій, що розкриває сутність феномену конструювання і підготовки до цієї діяльності, її оптимальні структурні і функціональні складові, а також найбільш характерні зв’язки між компонентами. Розкрита практична реалізація теоретичних положень підготовки вчителя до конструювання технологій навчання в системі післядипломної педагогічної освіти на прикладі розробки і реалізації авторського спецкурсу. Для науковців, аспірантів, студентів педагогічних спеціальностей вищих навчальних закладів та фахівців з питань організації системи післядипломної педагогічної освіти.
|